MALA CRNOGORSKA TURA

Četvrtak 16.08.2013.

Rano ujutro napuštamo katun, preko Nikšića nastavljamo ka Podgorici. Vozimo kanjonom Morače do mesta Međurečje gde se reka Mrtvica uliva u Moraču. Hodamo kroz kanjon i ne možemo da odvojimo pogled od prečiste, zelenkaste vode. Prolazimo najlepše delove kanjona, most Knjaza Danila Petrovića, Kapiju Želja i Mrtvičke Grede. Iako je u ovo doba godine Mrtvica puna zmija, imali smo susret samo sa jednim reptilom. Nismo mogli da odolimo da se ne okupamo u Mrtvici, iako od hladnoće vode noge brzo utrnu.

Put nastavljamo prema Kolašinu, uspeli smo da nakratko obiđemo veliku Svetinju u Crnoj Gori, Manastir Moraču, a zatim preko Mateševa i Veruše stižemo na Kučke planine, poznate i pod nazivom Žijovo. Šator postavljamo na Bukumirskom jezeru za koga su vezane brojne legende. Već pada mrak, pa na brzinu skupljamo drva i palimo logorsku vatru.

Petak 17.08.2013.

Oko pola sedam krećemo preko katuna Torač na vrh Štitan (2147 m) i na vrh izlazimo za dva i po sata. Otvara se nestvaran pogled na Komove, Prokletije… Spuštamo se na sedlo i nastavljamo ka vrhu Surdup (2184 m) odakle se vidi Bukumirsko jezero i mesto gde smo postavili kamp. Na vrh Surdup smo izašli za manje od sat vremena. Sledi povratak na sedlo a zatim niz sipar gde zaobilazimo veliki snežnik, gde bi spust bio jako rizičan bez dereza. Odlučili smo da se popnemo i na vrh Pasjak, do čijeg podnožja stižemo za oko sat i dvadeset minuta. Penjanje na Pasjak se razlikuje od penjanja na prethodna dva vrha jer je staza dosta eksponirana a na dva mesta potrebno je popeti detalj u steni. Uz oprez izlazimo na vrh za četrdeset minuta. Vrh Pasjaka zrači posebnom energijom te se potpuno oduševljeni prepuštamo uživanju u pogledima na okolne vrhove… Spustamo se do jezera i ne propuštamo priliku da se okupamo u prijatno hladnoj vodi ovog ledničkog jezera. Raspremamo kamp i hitamo ka Plavu, Gusinju, te dolini Grbaje gde stižemo u sam mrak. Uz čeone lampe postavljamo šator, uvlačimo se u vreće i momentalno tonemo u san.