MALA CRNOGORSKA TURA

1.“Montenegro, wild beauty”, kako Crnogorci vole da kažu, uvek je interesantna i atraktivna, a na našu sreću i lako dostupna… Svima, od početnika do iskusnih planinara… Trekking, viskokogorstvo, alpinizam, planinski biciklizam, kanjoning… Svako će naći nešto za svoju dušu. Iako smo ove vrhove posećivali i ranije, uvek nam se činilo da je vikend-tura isuviše kratka za druže nje sa ovim predivnim planinama. Tako odlučismo da odvojimo 5 dana i objedinimo penjanje Moračkih i Kučkih planina, kanjona Mrtvice i Prokletija.

Utorak 13.08.2013.

U večernjim satima naša tročlana družina pošla je kolima iz Beograda. Noćna vožnja preko Zlatibora do prelaza Brodarevo, a zatim preko Štavne do Nikšića gde stižemo oko 7h ujutro. Pravac u pekaru na vruć burek i zatim nastavak puta do katuna Lukavica koji je udaljen oko 30 km od Nikšića. Pogled na Mali i Veliki Žurim daje nam snagu posle neprospavane noći, te odmah iz kola krećemo na uspon. Odlučujemo da na Mali Žurim ne idemo stazom već da ga popnemo kroz kulkoar. Na vrh Malog Žurima (1965 m) izlazimo za oko jedan sat. Zadržavamo se desetak minuta i nastavljamo ka Velikom Žurimu (2035 m) na koji izlazimo za sat i dvadeset minuta. Pošto smo se smestili u predivnu drvenu kućicu, koju smo dobili na korišćenje ljubaznošću Prof. Veljka Milutinovića, odlazimo do Kapetanovog jezera (1678 m), gde ostatak dana provodimo u kupanju i sunčanju.

2. Mali zurimn

3. Uspon na Mali Žurim

Sreda 15.08.2013.

Iako smo imali u planu da rano ustanemo, grmljavina i pljusak nam kvare planove pa na turu krećemo tek oko 10h. Gusta magla je pritisla zemlju te vidljivost često ne prelazi desetak metara. Oprezno se krećemo kroz maglu jer markacije nema pa je izuzetno lako skrenuti sa staze. Dolazimo do Manitog jezera a za oko sat i po izlazimo na vrh Stožac (2141 m) na kome se nalazi veliki metalni krst koji su postavili Visokogorci Crne Gore. Nastavljamo i penjemo Suhi vrh. Oko 15h magla se diže, pojavljuje se Sunce te za oko dva sata po lepom vremenu izlazimo na najviši vrh Moračkih planina- Kapu Moračku ili Lastvu (2226 m). Puca pogled na Maganik, Kučke planine, kanjon Morače… Odmor za dušu i praznik za oči…

8. Kapa moracka

Napomena

Programi planinarskih aktivnosti prikazani na sajtu namenjeni su samo članovima planinarske organizacije.

Kontakt

Pratite nas na društvenim mrežama i budite obavešteni o svim aktivnostima kluba.