Planinarsko sportski klub Balkan realizovao je u periodu od 22. do 24. juna 2018. godine planinarsku akciju na Prokletijama u okviru koje su se planinari ispeli na vrhove Maja Bojs, Volušnica i Popadija. Na akciji je učestvovalo 18 planinara iz četiri planinarska kluba.

Grupa je iz Beograda krenula u petak, 22. juna, u 21.30 časova i nakon noćne vožnje preko Novog Pazara, Berana i Plava u ranim jutarnjim satima stigla u selo Vusanje.

PRVI DAN

Prvi dan boravka na Prokletijama bio je predviđen za uspon na vrh Maja Bojs (2461 m). Zbog obilnih padavina prethodnog dana i noći, a koje su put u dolinu Ropojane učinili teško prohodnim, vozilo smo morali da napustimo već kod ponora Grlje i odatle započnemo pešačenje. Nakon nešto više od četiri kilometra pešačenja dolinom sa makadamskog puta skrećemo na strmiju stazu kroz šumu kojom relativno brzo stižemo do karaule Zastan u blizini granice sa Albanijom. Od Zastana krećemo na uspon šumskom stazom do Jezerske doline i nakon pređenih oko 2 km dolazimo do graničnog kamena. U tom trenutku pred nama se ukazuju atrakivni prizori okolnih vrhova. Pešačenje nastavljamo dolinom prolazeći pored nekoliko ledničkih jezera u čijoj netaknutoj lepoti uživamo.

Lovnica i Lukomir

Prvo jezero u dolini

Jezerska dolina

Najveće jezero u dolini

Nakon poslednjeg i najvećeg jezera sa glavne planinarske staze skrećemo desno ka vrhu Maja Bojs. Teren postaje strmiji, a mi prilagođenim tempom uz pravljenje češćih pauza stižemo na prevoj između Jezerske doline i doline Runice, u samo podnožje vrha Maja Bojs.

Maja Kokervhake (levo) i Maja Jezerce (desno, delimično u oblaku)

Nakon predaha na prevoju krećemo dalje ka vrhu. Prvo kroz kuloar do grebena, a onda uskim grebenom do oznake vrha.

Izlazak iz kuloara

Pogled na Jezersku dolinu sa Maja Bojsa

Na grebenu Maja Bojsa

Na vrhu pravimo pauzu i uživamo u pogledu na Karanfile, Maja Jezerce, Maja Kokervhake i druge spektakularne vrhove Prokletija.

Maja Bojs (2461 m)

Pogled na Karanfile sa Maja Bojsa

Nakon predaha i fotografisanja započinjemo spust i povratak u Vusanje.

Silazak sa Maja Bojsa

Nakon 13 sati pešačenja, sa prvim mrakom stižemo do ponora Grlje gde završavamo ovu zahtevnu turu u okviru koje smo prepešačili 24 km i savladali ukupan uspon od oko 1800 m.

DRUGI DAN

Nakon noćenja u dolini Grbaje drugi dan vikenda iskoristili smo za uspon na vrhove Volušnica (1879 m) i Popadija (2057 m) i šetnju jednom od najlepših grebenskih staza. Uspon smo započeli od planinarskog doma i nakon prolasak kroz šumu došli do travnatog amfiteatra.

Uspon na Volušnicu

Ubrzo nakon toga izlazimo na vrh Volušnica gde pravimo dužu pauzu i divimo se lepoti Karanfila koji se izdižu naspram nas.

Pešačenje nastavljamo grebenskom stazom do Popadije gde srećemo planinare iz Nikšića i gde pravimo još jednu pauzu za uživanje u nestvarnim vidicima.

Pogled sa grebena Popadije

Sa planinarima iz Nikšića na Popadiji

Potom započinjemo spust i relativno brzo stižemo u Grbaju, odakle nakon pakovanja krećemo put Beograda u koji smo došli oko sat vremena pre ponoći. Tog dana prepešačili smo oko 11 km uz ukupan uspon od oko 1000 m.

Silazak sa Popadije

Zahvaljujemo se domaćinima u Deljanin eko naselju na gostoprimstvu, a učesnicima akcije na ukazanom poverenju.