Doček Nove 2010. Makedonija’Baba (Pelister-Golemo jezero) 30.12.2009.-03.01.2010.

Dugo iščekivan doček Nove godine se primakao. 30. decembra kasno uveče stižemo u Bitolu u porodični dom našeg domaćina Stefana Petrovskog koji je ujedno bio i organizator dočeka. 31. decembra ujutru okupljamo se svi u njegovom domu, delimo namirnice i druge potrebštine neophodne za naš opstanak u planini i za prigodan doček Nove godine. Taksijem stižemo u podnožje planine i polako krećemo na uspon..

Vreme je prelepo i totalno neočekivano za ovaj period godine. Ekipa koja se okupila za ovu egzibiciju u svom sastavu imala je deset članova iz šest različitih zemalja i to iz Makedonije, Bugarske, Srbije, Estonije, Francuske i Amerike..Pošto je teret koji smo imali na ledjima bio više nego pretežak napredovali smo vrlo lagano ka našem cilju a to je bio planinarski dom ’’Golemo Ezero’’ koji je ime dobio po istoimenom jezeru na čijoj obali se nalazi dom. Posle nekih četiri sata hoda stižemo do cilja na oko 2200mnv. Iako je dan sunčan jezero je zaledjeno a mi još srećniji jer imamo mogućnosti da se zabavljamo i na ledu.Otvaramo dom koji je inače zaključan u ovo doba godine raspremamo se, ložimo vatru i posle prvog čaja izlazimo na sneg i led i prepuštamo se zimskim čarolijama.

Iscrpljeni al presrećni kao mala deca vraćamo se u dom gde posle zagrevanja i sušenja uz smederevac počinjemo sa pripremom hrane i drugih đakonija kako naš doček nebi oskudevao niučemu. Društvo fantastično, složno, veselo i ni najmanje nam ne nedostaje gradska novogodišnja euforija.

Uskoro stižemo i do večere na kojoj smo imali specijaliteta iz gotovo svih krajeva sveta.
Pošto smo lepo papili i po malko popili žurka počinje…
Imali smo priliku da te noci jedni drugima čak tri puta čestitamo novu godinu obzirom na časovne zone u kojima se nalaze domovine članova ove naše ludorije. Nismo odoleli jezeru ni u novogodišnjoj noći pa smo igrali i hokej na ledu obasjanim mesečinom.

Sutradan vremenske prilike su se znatno promenile i naterale nas da odustanemo od planiranog uspona na vrh planine Baba,Pelister! No i nismo očajavali mnogo zbog toga jer je uskoro počela i repriza nove godine…

Mećava nije davala znake prestajanja tako da smo morali u subotu vec oko podne da napustimo dom kako nebi ostali zavejani u planini. Vraćamo se u Bitolu i tu nastavljamo druženje do sutrašnjeg jutra kada se razilazimo prepuni utisaka i zadovoljstva. Jedna činjenica je zajednička za sve nas koji smo u ovome učestvovali a to je da je ovo sigurno najlepši doček Nove godine u godinama koje su za nama i da ćemo ga dugo dugo pamtiti i prepričavati…