Prokletije, uvek lepe a drugačije

IMG_3571Subota 11. jul 2015
Jutro, oko 8 sati stižemo u Gusinje na jutarnju kafu i doručak (burek, mantije..).Nasavljamo vožnju u dolinu Grebaje do Eko katuna Grebaja gde ćemo noćiti. Pripremamo se i krećemo na uspon.

[envira-gallery id=“6777″]
Put nas vodi iz doline pored planinarskog doma Karanfili, kroz šumu u podnožje Popadije, Talijanke i Volušnice. Na izlasku iz šume dočeka nas čarobna cvetna livada sa okrepom šumskim jagodama 🙂 , ubro dolazimo i do izvora hladne vode.
IMG_3549  IMG_3531
IMG_3628  IMG_3551
Uzanom markiranom stazom penjemo se ka grebenu koji nas vodi na vrh Popadije 2057m, tek tu je pravi merak. Pogled puca na sve trane, uživamo u svakom trenutku.
Sa Popadije spuštamo se graničnim grebenom (Crna Gora-Albanija) na sedlo a zatim penjem na Talijanku (2056m), ponovo uživanje na vrhu. Grebenom se spuštamo a zatim penjemo na Volušnicu (1879m), nakon odmora spuštamo se do izvora gde smo već bili pri usponu. Dan prolazi, moramo u dolinu a ne ide nam se 🙂
Oko 18h stižemo u kamp, večera i noćenje.
Nedelja 12. jul 2015.
Karanfili – Severni vrh 2460m
Dan je prelep, svi respoloženi i vedri, na uspon krećemo u 5.40h kako bi izbogli vrućinu pri usponu.
Iz doline Grbaje ovog puta penjemo se sa druge strane u odnosu na jučerašnji dan. Makadamskim putem pešači se 10-tak minuta a zatim na jednoj velikoj livadi skreće levo u šumu, putokaza nema a bio je ranijih godina 🙁 Ubrzo izlazimo iz šume, vijugavom stazom prekrivenom sitnim kamenom (siparom) penjemo se lagano ka Krošnjinom prolazu, jedna planinarka odustaje zbog bolova u kolenima, vraća se u dolinu. Ispod Krošnjinog prolaza nije bilo snega na stazi, nisu nam trebale dereze, zato sipar nismo mogli izbeći 🙂 Po mom mišljenju bolje sneg nego sipar 🙂
[envira-gallery id=“6789″]
Idemo dalje uz sipar ka Krošnjinom prolazu, pratim svačiji korak, pomažem, fotografišem 🙂
Prolazimo sa drug strane, prvi deo staze teže se prolazi zbog uskor prelaza preko stene. Vijugavom travnatom stazom sa kombinacijom stene, nastavljamo ka vrhu. Uspon od Krošnjinog prolaza do vrha za neke je trajao i dva sata.
Na Severni vrh 2460m, izlašlo je 16 planinara, uspon je trajao 5 sati za veći deo grupe. Gledam ozarena i srećna lica, srećna sam i ja sa njima. I danas smo imali sreće sa vremenom, vrhovi Prokletija suncem obasjani, slab vetrić pirka, ostajemo na vrhu više od sat vremena, seća, pravi dar od Boga 🙂
Vreme je da krenemo, vraćamo se istom stazom što znači da ni silazak nije bio lak ali vredelo je 🙂
U dolinu stižemo oko 17h, okrepljujemo se i polazimo za Beograd.
I za Kraj:
Na akciji učestvovalo 17 planinara iz planinarskih klubova: PK Vrbica​, Železničar, Pobeda, Poštar, Kapaonik i Balkan.
Prvog dana svi učesnici akcije su se ispeli na vrhove: Popadiju, Talijanku i Volušnicu.
Drugog dana 16 planinara se ispelo na Severni vrh
Dva učesnika akcije Slaviša i Gogan, drugog dana ispeli su Veliki vrh 2490 m. Posebne pohvale za Slavisa Matovic​ koji se drugog dana sa grupom planinara iz Crne gore ispeo na Očnjak.
Hvala učesnicima akcije na učešću i saradnji, bili ste divni kao i uvek :-*