Maja Bojs, Volušnica i Popadija – jun 2018.

Planinarsko sportski klub „Balkan“ realizovao je u periodu od 22. do 24. juna 2018. godine planinarsku akciju na Prokletijama u okviru koje su se planinari ispeli na vrhove Maja Bojs, Volušnica i Popadija. Na akciji je učestvovalo 18 planinara iz četiri planinarska kluba.
Grupa je iz Beograda krenula u petak, 22. juna, u 21.30 časova i nakon noćne vožnje preko Novog Pazara, Berana i Plava u ranim jutarnjim satima stigla u selo Vusanje.

PRVI DAN
Prvi dan boravka na Prokletijama bio je predviđen za uspon na vrh Maja Bojs (2461 m). Zbog obilnih padavina prethodnog dana i noći, a koje su put u dolinu Ropojane učinili teško prohodnim, vozilo smo morali da napustimo već kod ponora Grlje i odatle započnemo pešačenje. Nakon nešto više od četiri kilometra pešačenja dolinom sa makadamskog puta skrećemo na strmiju stazu kroz šumu kojom relativno brzo stižemo do karaule Zastan u blizini granice sa Albanijom. Od Zastana krećemo na uspon šumskom stazom do Jezerske doline i nakon pređenih oko 2 km dolazimo do graničnog kamena. U tom trenutku pred nama se ukazuju atrakivni prizori okolnih vrhova. Pešačenje nastavljamo dolinom prolazeći pored nekoliko ledničkih jezera u čijoj netaknutoj lepoti uživamo.

prvo jezero u dolini

Jezerska dolina

najveće jezero u dolini

Nakon poslednjeg i najvećeg jezera sa glavne planinarske staze skrećemo desno ka vrhu Maja Bojs. Teren postaje strmiji, a mi prilagođenim tempom uz pravljenje češćih pauza stižemo na prevoj između Jezerske doline i doline Runice, u samo podnožje vrha Maja Bojs.

Maja Kokervhake (levo) i Maja Jezerce (desno, delimično u oblaku)

Nakon predaha na prevoju krećemo dalje ka vrhu. Prvo kroz kuloar do grebena, a onda uskim grebenom do oznake vrha.

izlazak iz kuloara

pogled na Jezersku dolinu sa Maja Bojsa

na grebenu Maja Bojsa

Na vrhu pravimo pauzu i uživamo u pogledu na Karanfile, Maja Jezerce, Maja Kokervhake i druge spektakularne vrhove Prokletija.

Maja Bojs (2461 m)

pogled na Karanfile sa Maja Bojsa

Nakon predaha i fotografisanja započinjemo spust i povratak u Vusanje.

silazak sa Maja Bojsa

Nakon 13 sati pešačenja, sa prvim mrakom stižemo do ponora Grlje gde završavamo ovu zahtevnu turu u okviru koje smo prepešačili 24 km i savladali ukupan uspon od oko 1800 m.

DRUGI DAN
Nakon noćenja u dolini Grbaje drugi dan vikenda iskoristili smo za uspon na vrhove Volušnica (1879 m) i Popadija (2057 m) i šetnju jednom od najlepših grebenskih staza. Uspon smo započeli od planinarskog doma i nakon prolasak kroz šumu došli do travnatog amfiteatra.

uspon na Volušnicu

Ubrzo nakon toga izlazimo na vrh Volušnica gde pravimo dužu pauzu i divimo se lepoti Karanfila koji se izdižu naspram nas.

Pešačenje nastavljamo grebenskom stazom do Popadije gde srećemo planinare iz Nikšića i gde pravimo još jednu pauzu za uživanje u nestvarnim vidicima.

pogled sa grebena Popadije

sa planinarima iz Nikšića na Popadiji

Potom započinjemo spust i relativno brzo stižemo u Grbaju, odakle nakon pakovanja krećemo put Beograda u koji smo došli oko sat vremena pre ponoći. Tog dana prepešačili smo oko 11 km uz ukupan uspon od oko 1000 m.

silazak sa Popadije

Video materijal koji prikazuje uspon na Maja Bojs, a koji je napravio Boris Jovanović, možete pogledati klikom OVDE.

Zahvaljujemo se domaćinima u Deljanin eko naselju na gostoprimstvu, a učesnicima akcije na ukazanom poverenju.