30. Jubilarni uspon na Titov vrh 2747m + četiri vrha Ceripašina, Antena, Bakrdan i Mali Turčin

Zvanično dobili poziv od organizatora PK „Ljuboten“ iz Tetova. Spremamo se grupe nemamo, red je da se ide na 30. Jubilarni uspon je na Titov vrh 2747m.
Stevan i Verica otputovali sopstvenim kolima. Anja, Milorad, Sneža, Marija i Ja putujemo autobusom, redovnom linijom Beograd-Tetovo-Beograd u 21.30h. Prevoznik „Galeb“ Ohrid, smeštamo se u zadnjem delu, svi imamo po dva mesta, pričamo, smejemo se, radujemo Šar planini i prijateljima
U Skoplju, nas čeka Djore planinar iz PSD „Makpetrol“, okrepljujemo se kafom, bozom… I nastavljamo put ka Tetovu.

Jutro je poodmaklo, sunce izgrejalo već je toplo, stižemo u Tetovo, na autobuskoj stanici čeka nas planinar i domaćin Gančo iz PK „Ljuboten“ Tetovo. Gančo nas vodi u pekaru na najbolji tetovski burek , nismo zaobišli ni zelenu pijacu na kojoj je voće i povrće i do 50 % jeftinije nego kod nas, kupujemo jagode, trešnje, paradaiz, krastave….. Odlazimo u prostorije PK, dočekuju nas ljubazni domćini, nude kafu, sok.. ko šta hoće. Prostorije skromene ukrašene peharima, fotografijama.. Planinari se okupljaju, svi zajedno minibusom polazimo na Popovu Šapku.
O Šar planini ..
Šar planina se nalazi na granici Srbije i Makedonije. Poznata je po drugim nazivima: Skardus i Monte Argentaro koji datiraju iz perioda srednjeg veka. Po svojim osnovnim morfološkim osobinama, ona pripada Šarko-pindskom planinskom sistemu, odnosno Dinaroidima. Šar planinu karakteriše greben, čija dužina po horizontalnoj proekciji iznosi 80 do 85 km, odnosno teritorijalno od Kačaničke klisure na severoistoku, sa vrhom Ljuboten, pa sve do gornjeg toka Radike i Vrutoka na jugu, teritorijalno tromedje Makedonsko-Albansko-Srpske granice. Površina Šare je 1600 km2. najviši vrh je Titov vrh 2747m. Na Šari ima 39 jezera, najveće je Bogovinsko jezero koje se nalazi na 1963m n.v.

Žurimo smeštamo se što pre, stavljamo rančeve na ledja i laganim hodom krećemo ispred hotela Popova Šapka asfaltnim putem pored hotela Slavija, planianrskog doma Smreka i Ljuboten, uskim stazama uz zelene livade, penjemo se ka visinama. Počinje kiša, žurimo da predjemo preko potoka u zaklon dok ne prodje kišni oblak. Oblaci iznad nas se komešaju ali to nas neće pokolebat, uz ski stazu lagano prenjemo se prema Ceripašini i Anteni, magla je … Ne odustajemo optimisti smo. Na pojedinim mestima snežne kripe, iz fotografija možete videti kako je to naša Anja iskoristila.

Izlazimo na vrh, otvara se nebo iznad nas, ispred nas Bakrdan, Titov vrh sa svojom kulom, Mali Turčin i Džini beg. Iza nas Kobilica, Vrtop, Karanikolica ispod nas Popova Šapka, lepšeg poklona za nas nije bilo. Fotografišemo se i uživamo u lepom danu.

Povratak je bio malo drugaciji u pravcu Jelaka. Stižemo u hotel, pauza za ručak i odmor.

U 7h svečano otvaranje akcije, prisutni su mnogobrojni planinari, donatori i mediji. Održan je i sastanak sa vodičima, domaćin je obavezao vodiče da preuzmu odgovornost za planinare koje su doveli. Podeljene su diplome i zastavice za 30. Jubilarni uspon na Titov vrh. Druženje se nastavilo uz muziku, pesmu i igru do kasno u noć.
Nedelja, rano jutro, kolone autobusa i automobila pristiže na Šapku, dolaze planinari iz obližnjih gradova. Pre polaska, srećemo mnogobrojnim prijatelje, fotografišemo se. Vreme je da krenemo, razdvajamo se Anja ide sa Petrom, Tanjom, Djoretom i Acom preko Ceripašine-Antene-Bakrdana do Titovog vrha. Kako je Anja prevela dan pogledajte u njenom izveštaju

Opširnije…

Ispred hotela Popova Šapka kreće nepregledna kolona planinara pored crkve sv. Nauma Ohridskog uz ski stazu, livadama oko 3,5 km do makadamskog puta. Put uglavnom ravan, hodamo brzo prema Crnom Kamenu, pauza za odmor i okrepljenje. Nastavljamo penjanje uz Vakuf izlazimo na greben iznad nas Bakrdan, podnožje Bakrdana obavila je kolona planinara, prelazimo preko snežne padine ostalo je još malo do sedla. Domaćini na sedlu izmedju Titovog vrha i Bakrdana dele bedževe učesnicima akcije (pravi način za evidenciju učesnika), stavljaju pečat sa obeležjem 30. Jubilarnog uspona na Titov vrh. Ostalo je još 40-tak minuta do vrha, nebo čas sivo, čas se razvedri, oči su mi uprte ka vrhu, rastegla se kolona planinara, žuri ka vrhu, prvi – najbrži već se vraćaju sa vrha. Zastajem pozdravljam se sa poznatim planinarima, ima li nešto lepše od toga? Oko 11h naša grupa je na vrhu, fotografišemo se, odmaramo, pozdravljamo čestitamo jedni drugima na uspehu… sa nama su Goran, Nataša (ovo je Natašin prvi ispenjani vrh morali smo je krstiti), Marija, Sneža, Marjančo, Tanja, Zvonko … Planinari sa svih strana EX YU, Balakana a i Evrope.

Na vrhu je prijatno, vetra nema, čas progreje sunce, čas navuku se oblaci. Petar, Anja, Tanja… spuštaju se niz Bakrdana čekamo ih da stignu pa da se fotografišemo i čestitamo na uspehu.

Podne je, pristižu na vrh najbolji ispeli su tri vrha, nije im dosta hoce i na Mali Turčin.

Vraćamo se istom stazom, grupa mala ali odabrana na čelu sa Petrom kreće grebenom u osvajanje Malog Turčina.
Silazimo polagano, odmaramo se uz put, uživamo u lepom danu, na Šapku dolazimo oko 16h.
Stevan i Verica su već otišli kolima, Sneža i Marija vraćaju se sa Isidorom za Srbiju, hvala Isi odužićemo ti se. Anja i Djore idu u Skoplje da se još malo druže sa Tanjom a Milorad i Ja spuštamo se sa našim domaćinima u Tetovo. U Tetovu nas čekaju Nataša i Biljana, ručamo i uživamo u restoranu Dafina, klopa dobra, domaćini preljubazni, doćićemo opet…

Vreme je da krenemo iz Tetova, u Skoplju, čeka nas Anja, rastajemo se od naših dragih prijatelja Nate, Bilje, Tanje, Djoreta… Sa željom da se što pre ponovo sretnemo.
Na akciji učestvovalo oko 1200 planinara iz 8 zemalja, 1100 planinara se ispelo na Titov Vrh, nasa mala grupa Sneža, Marija, Milorad, Verica, Stevan i Ja ispela je 2 vrha a Djore i Anja 5 vrhova za dva dana.
Čestitamooooo im !!!
Izveštaj pisala: Milanka Arsić
Slike: Petar Gerasimov, Tanja Mančeva, Đore Đorđijesvki, Biljana Ignatovska i Snežana Stojin